Post-it

Budapest - Ottawa, 19 óra utazás 3 gyerekkel

3 repülő, 2 átszállás idegösszeomlás nélkül

2019. február 23. - jugaroni

Ez teljes hülyeségnek tűnik, tudom tudom, hogy az ember lánya ennyi gyerekkel repülőkre szálljon és a tavaszból elmenjen a hidegbe, de mit tegyek?
Engem Kanada érdekel. Oda meg repülni kell. Sokat.

repcsi_2.JPG

Utazás előtt elolvastam mindent, átpörgettem a pinterestet, blogokat nézegettem, ki-mit javasol egy hosszabb útra kisgyerekkel. Rövideket már repültünk velük (Kivéve Samut mert ő még nem repült soha. Miatta nem aggódtam, tudtam hogy amíg szoptathatom nem lesz gond.) de a 9 órás nagyrepülőtől eléggé tartottam, el nem tudtam képzelni, hogy mit fogunk csináni egy örökmozgó 4 évessel, aki ráadásul olyan izgatott, hogy napok óta csak ugrál és beszél és nem nagyon alszik.

Összekészítettem egy alapcsomagot mindenkinek, nagyjából jól terveztem meg, hogy mire lesz szükség az utazás alatt. Itt tudjátok megnézni: katt.

Egy-két dolog felesleges volt, de menjünk sorban.

ANYUKA pakk:

Ez lennék én.
Az övtáskám nélkül tuti nem utazok, pont a legfontosabb dolgok férnek el benne.

  • bankkártya
  • telefon
  • zsebkendő
  • az első út után még beledobtam egy vékony sapkát a 6 hónapos fiamnak, a beszállás előtt a folyosókon picit hidegebb volt, a gépen meg a légkondi miatt volt rá szükség

 A 6 hónaposnak:

  • pelenkázós kellékek: pelenkázóra textilpelus (tudom, van eldobható, de igyekszem kevés egyszerhasználatos bármit használni), popsitörlő, pelenka
  • hordozó
  • babakocsi - egyszer volt nagyon hasznos, amikor megérkeztük Panni kidőlt, így őt tettük bele
  • csomagoltam 4 pici játékot, amiből hármat elő sem vettem
  • A Monello csillag nagyon jól jött, nem csak hordozáskor használtam hanem takaróként is ha elaludt

samu_lufthansa.jpg

Mivel foglalta le magát?
Evett, aludt, megvizsgált mindent, mint egy minőségellenőr. A tálcát, ablakot, üléseket. Játszott vele a nővére, mondókáztunk, énekeltünk. Kapott a repülőkön játékokat. A kézipoggyászunkban Samu ruhái voltak, meg pelenkák. Nem mertem kicentizni a pelenkamennyiséget és a váltóruhákat. 3 géppel - 2 átszállással mentünk, féltem, hogy elvesznek a cuccai. Az övét tudom a legmacerásabban pótolni, ezért döntöttünk így.

 4 éves örökmozgónak:

Panni dolgaival picit azért túlkészültem.

  • mesekönyv - elő sem vettük
  • hangoskönyvek - kb. 2-3-at hallgatott meg
  • színező, ceruzák - teljesen felesleges, mert mindenhol kapott ajándékba
  • vettünk neki füllhallgatót - emiatt az út miatt nem kellett volna mert kapott. Kettőt.
  • kártya - egyszer játszottunk vele
  • feladatos füzetek - ezek jó, hogy voltak

panni_aircanada.jpg

Mit csinált akkor, ugye?
Hát felfedezte a világot. Körbejárta a repülőt, végignyomogatta az ülésbe épített tv-t. Több mozifilm, játék is van rajta. A rajzfilmek nem igazán foglalták le, a játékok közül volt 1-2 ami egy angolul nem tudó kisgyereket is leköt. 
Összebarátkozott a mögöttünk ülő indiai nénivel és bácsival. Beszélgetett és kérdezett. A délutáni alvását azért letolta, de annyi minden történt, hogy hip-hop elszállt az a 9 óra. Pedig felszálláskor tényleg azt hittem, örökké fog tartani az út.
Amivel viszont órákig eljátszott, az a hányószacskó és két darab szalvéta. Ezeket haza is hoztuk.

ha_nyoszacsko.jpg

 Kamaszgyerek:

  • töltő
  • telefon
  • kaja

Végre büntetlenül játszhatott a telefonján és mozizhatott, neki tényleg a hangját sem hallottuk.
A Tigerben vettem egy utazósjátékot, azokkal játszottunk de már a szálláson.

Összességében nem volt semmilyen probléma az úton, vidáman telt, de tényleg. Nyilván voltak nekünk is, meg a gyerekeknek is holtpontjaink amikor fáradtak voltunk már és nyűgösebbek, de jól kezeltük. Amikor azt nézegettem, hogy még mennyi van hátra az útból, mindig szörnyülködtem, így ezt egy idő után abbahagytam. Legtöbben azt kérdezték, hogy nem félek-e attól, hogy valamelyik sírni fog. Hát nem. Előfordulhat, hogy sírnak mivel a kisgyerekek nem bronz szobrok, amiket leteszek valahova és pár óra múlva ugyanúgy ott van érzések nélkül.
A reptéri személyzet már látott többet is mint egy egy elfáradt gyerek, az utasokkal meg jók a tapasztalataim, nem jut eszembe semmilyen negatív élmény az elmúlt 15 évről hogy valaki beszólt volna valamiért.

Megkönnyebbültem, hogy a repüléssel nincs gond, nem hagytunk el senkit és semmit.
Már szorgalmasan keresem a legközelbbi úticélt.

screen_shot_2019-02-23_at_06_10_50_1.png

süti beállítások módosítása