Post-it

Adventi mesekalendárium

2020. november 14. - jugaroni

Mivel a legnagyobb gyerekem már elmúlt 16 éves, bátran leírom, hogy az adventi ajándékozás összes rögös (= pénznyelő) útját már lejártam az elmúlt években. Voltak kész játékos naptárak, magam által készített 24 mütyür, vásárolt 24 mütyür, csokinaptár, 1db játék 24 részre elosztva, 24 élménykártya... minden.

Alapvetően gyűjtögető típus vagyok, de ez a karácsony előtti 24 apró, kicsi csetresz gyűjtögetése még az én tűrőképességemet is elkezdte megviselni az elmúlt évek alatt.

Szerettem volna, hogyha az advent, a karácsonyi ünnephez vezető út örömmel és várakozással telik, közösen töltött idővel. Ráadásul úgy vettem észre, hogy a gyerekeimet inkább megviseli ez az állandó nyüzsgés, a mindennapi "ajándékvárás" terhe, jobb, ha valami olyat kapnak, ami lecsendesíti őket.

Így jutottam el a 24 meséhez, vershez.

screen_shot_2020-11-13_at_18_30_49.png

(kép forrása: Pinterest)

Igyekeztem kevésbé ismert és népszerű meséket válogatni, amiben végül a Kalandok Szárnyán meseterápiás oldal egyik pszichológus-meseterapeutája, Fejér Noémi segített. Vannak olyan mesék, amiket tőlük kaptam, illetve megkértem, nézzék át,  hogy szélesebb körben ajánlható legyen 6 éves kortól.

És itt fontosnak tartom megjegyezni, hogy a meseválogatás a gyerekeimnek készült, tudom, hogy ők mik iránt érdeklődnek, milyen mesékben jártasak, mit szeretnek, és mit nem.

Szívesen megosztom a válogatásom, innen bárki le tudja tölteni, akár az egészet, akár csak annyit, amennyivel a saját adventi naptárját szeretné kiegészíteni.

A mesekalendárium nyomtatható verziójáért kattintsatok IDE.

(megjegyzés, javított link, 2020.nov. 22. előtti verzióban, a Kis fa című mese véletlenül kétszer szerepelt a listában, a 15. és 19. napon is.)

Mi csak összekötözzük és beletekerjük az adventi naptárunkba. De ha valaki még szeretné csinosítgatni, kitenni az összeset számozva, akkor Berni oldalán vannak ingyenesen letölthető számos sablonok. Egyszerűek és szépek: https://bernuskaa.hu/adventi-kalendarium/

img_1665.jpg

Mindenkinek örömteli készülődést kívánok.

süti beállítások módosítása